Friday, April 1, 2011

bila kita susah ada orang lagi susah

few days ni banyak yang aku tengok sekeliling aku yang sometimes buatkan aku berfikir dan bersyukur...sekarang kan musim duren duren (durian ye)...so kitorang dapat la 2 bijik duren, besau nau tuuu...tak tahu nak makan kat mana, nak makan kat bilik takut ada yang tak suka duren mau muntah mereka..hihi...

so decide makan kat pam minyak, weeeehoooo....park kat tempat orang isi angin tu, bukan betul2 depan tu ye...kang berangin plak orang nak isi angin tu..weheheh...duk la kitorang merempat kat kaki lima tu....pandang2 sekeliling, konon nak kaver lah tapi hareemmm...bila bau duren2 terus hilang keayuaan aku..tengah2 melantak tak hengat tu pandang sebelah, selang dua tiga kereta..ada wira, buruk gak la...rosak, aku bangun la nak pergi cuci tangan, sekali dengar dialog cam  ni..

mak cik (dalam 45 lbh la): mak cik tak de duit ni haaa (sebelah tangan pegang ank, sebelah lagi genggam duit yang ntah berapa la)
pomen (muda, 25 lbh la) : tak pe mak cik, bla bla bla (tak dengar sangat sebab aku terus pergi balik tempat aku mkn duren2)

aku bagitau la si buruk lantak sebelah aku tu, dia cakap mak cik tu susah kot...kereta dia tak de minyak hitam, black oil..wakakakakak...pastu kitorang tengok pomen tu g beli minyak tu, yang botol kecik je weh,,,start2 kete terus hidup...

pomen tu pesan, abang bawak slow je..sebab minyak hitam tak de..sikit sangat tu...dorang anak beranak nampak macam nak pergi jauh...sebab pam minyak tu laluan orang nak balik pantai timur..tak kan mak cik tu nak balik uia plak kan..tapiii..sape tau kannn..

pomen tu tak amik upah kot...kalau memang aku tabik la...pomen tu main2 ngan  anak makcik tu kot..dalam umur 4,5 taon..salam2...husband makcik tu nampak sangat muka malu...tapi nak buat camana dah tak de duit..husband dia g toilet masa orang duk repair2 tu..aku rasa nagis kot (apakah!) heheh

pastu pomen blah dorang g isi minyak betul2 pam yang berhadapan aku, memang aku nampak la berapa yang dorang isi..ko tau berapa????

rm 17 hengget!! bukan kancil wehhhh..wiraaaa..mana lah dorang nak pergi dengan rm17 minyak tu kan...aku dah terkejut..ni conform xdee duit giler2..mana ada orang isi rm 17 for wira..paling2 pun mesti cukupkan rm20..adus..tragis2...

bf aku cakap walaupun kita susah ada lagi orang lagi susah..aku rasa nak hempuk je mangkok ni dengan kulit duren...susah pe kejadah, ko pun isi minyak rm 40 paling koman..ko tu sendiri cari susah..hahahah

moral of the story : kalau korang rasa down, susah sangat, duit xde...tengoklah sekeliling korang, ada yang lagi susah..jadi bersyukurlah (maklumlah da hujung sem..sesak nauzubillah)


No comments:

Post a Comment