Sunday, June 12, 2011

biar kita tak berpelajaran...jangan perangai serupa orang tak ada pelajaran

aku tak pandang hina or pandang rendah pada orang tak berpelajaran sebab pada aku kalau perangai dia macam orang berpelajaran tak de masalah la pada aku,ada sorang cina ni sekolah sampai DARJAH DUA je tau tapi jutawan tau!!! (KISAH BENAR) aku tak ada masa nak kutuk2 orang tak de degree ke spm ke apa ke..sebab reliti sekarang yang tak berpelajaran tu lah yang jutawan...yang berpelajaran jadi kuli je...so soal pandang rendah pada orang tak berpelajaran pada aku tak de masalah....aku tak kesah pun kalau perangai elok tapi masalahnya ada manusia yang dahlah tak berpelajaran, PERANGAI pun macam orang tak ada pelajaran...adoi ai...kalau umur baru belasan tahun atau awal 20-an boleh lah pekak kan mata tulikan telinga tapi ni dah tua....30-an dah...malu malu...

aku tau lah kau tu bodoh tak sekolah tinggi tapi tolonglah jangan tunjukkan kebodohan kau tu....tindakan kau tu memang bodoh...tak cerdik tau tak...aku tau lah ko tu memang tak cerdik tapi jangan lah buat perangai tak cerdik....tak pasal2 kena banned..aku jugak yang kena tadah telinga dengar orang berkhutbah..kikiki...

lagi satu aku pelik lah perangai melayu ni, dia mengutuk orang boleh orang kutuk dia tak boleh....gilo apo..macam contoh yang dok komen2 kat entry pizza yang pernah aku buat satu ketika dahulu....tak tahu cerita banyak bunyik...bukak2 blog dia, sama naik jugak duk kutuk orang..kikiki..lawak puloks...

p/s : tak sangka rajin betul orang belek belog aku satu persatu..salah eja pun nampak..bagos2...buat pengetahuan semua aku ni mmg typo...cer citer mane entry aku tak de salah eja..nak eja bulat jadi nulat..pernah jadi aku nak eja tanah jadi tanya..takke jauh maksudnya tu...kahkahkah...aku tau salah tapi aku kan pemalas nk mengedit2..kecuali ak edit tambah ayat ke perenggan ke lain cerita...

No comments:

Post a Comment