Wednesday, June 15, 2011

stage cosmetics

lama tak meroyan buat entry perasan cun...walau diri ini tak cun aku tak pedulik! aku nak jugak buat entry perasan cun...now semua duk seeeebooookkkk jek cerita pasal ADINDA EVANS & PUTERI SARAH tapi aku tak tahu kenapa aku malas nak meroyan pasal dorang kat sini gak....bagi aku lantak lah janji kau bahagiooo sajork dan tak kacau hidup aku..deal?? =)

now aku nak cakap pasal STAGE COSMETICS...packaging dia ala-ala MAC..hitam putih...aku pernah try mac..memang best pakai tapi sebab masa aku try tu umur aku baru 19 tahun so aku tak obses sangat lah dengan mac ni sebab time tu aku tengah obses dengan bb cream...hehhe..aku kan peminat pelakon2 korea yang cun melecun tu, so haruslah mahu muka jelita seperti mereka..dorang kan pakai bb cream so aku pun pakai bb cream...foundation2 ni aku tak beli lah...

lepas tu pada suatu hari (derr apahal bunyik macam buku tadika jek ni) aku blogwalking then aku jumpa blog sape entah (lupo, sorip sarip dol yerk) pasal stage cosmetics ni..katanya setaraf dengan mac, memang butik stage ni nmpak gah jugak..tapi aku tak pernah masuk sebab tak tahu stage tu brand dari mana, apa productnya...gugel punya gugel rupenya stage tengah buat clearance sale..so apa lagi..serbu lah, time dia jual murah lah nak beli and test pakai, beli time mahal kang tak sesuai membazir jerk...

penat lah nak bercakap..tengok gambar je boleh??


ni first day aku serbu stage nih...dari kanan, 
-nail polish.
-lip gloss
-lip gloss
-lipstick
-lipstick
-lipstick
-eyeshadow (yag kotak petak kat atas tu)
-foundation (kaler gelap sket)
-foundation (cerah sket)
-eyeliner (kotak bawah tu)


haaa..ni lah rupenya setelah di keluarkan dari kotak...meh aku bagi short review satu2...foundation best, selama aku pakai aku tak guna blotting paper pun..just tekap2 guna tisu je kalau rasa minyak sebab minyak yang keluar sangat sikit..berbeza berbanding pakai maybelline bb cream...lepas tuh kalau peluh pun makeup payah nak cair sampai hilang dari muka...lagi cantik kat muka adalah...lepas tu bila ambik gambar flawless ai nyahhh..licin je muka padahal berkematu..wakakakka..

lipgloss dia best, tahan lama la jugak sebab as we know lipgloss mana lah tahan kan..tapi aku tak suka berus dia sebab rasa nak sekata, aku lagi prefer berus macam span tuh..bau lipgloss sangat wangi sampai rasa nak makannn...lipstik best kalau bibir korng tak menggelupas..memang nampak cun je kat bibir..kalau menggelupas pakai lipstik harga 6ribu pun tak cun gak..heheh

eyeshadow, aku bukan penggemas eye shadow yer...semua eyeshadow yang aku beli adalah seperti kaler di atas, kaler natural je..macam kaler bedak..aku letak bila nak keluar dating je sebab eyelid aku jenis berminyak..nanti akan ada garisan kat kelopak mata bila dah lama make up so kena letak eyeshadow..tekstur dia aku tak suka sangat sebab rasa macam kasar sikit...

eyeline dia da best okayyy...memang tahan sangat2..kalau dulu eyeliner pakai kat bawak mata memang 5minit lepas tu jadi panda lah aku..jadi pandai tak pe..ni jadi PANDA! kalau tak percaya korang g stage, gariskan kat lengan lepas tu korang jalan2 g toilet cuci nescaya kena sental betul2 baru hilang...

nail polish dia pun da best! sangat pigmented! kaler sangat cunnn wooo....


saje tak nak rotate...bagi korang bengang kena sengetkan kepala..hihi


packaging okay tak? stail gak kan..


harga murah sikit je dari mac...lipstick kalau tak salah rm 48 sebatang...tapi sebab sale kau tahu berapa sebatang??

RM12 SEKETUL!!

semua barang-barang yang aku beli di atas berharga rm12 hengget sahaja setiapa satu kecuali eyeliner dengan nail polish yang berharga rm8 hengget tiap satu..wakakka..murah tak??/kalau aku beli time tak sale pehhhhh....rm500 lebih berterbangan aku rasa...semua total seratus lebih jek....hihihi...kalau tak murah tak kuasa aku nak beli..kang tak setimpal dengan harga...kalau mac.,mahal pun aku beli sebab sah2 best...tpi after dah guna almost sebulan kot..aku suka barang2 dia..kalau time kopak nak beli mac boleh lah beli stage..kualiti setanding mac...



No comments:

Post a Comment