Thursday, July 14, 2011

2 in 1 : talam dua muka & meminang tunang orang haram hukumnya!

sebagai manusia pemalas haruslah aku buat 1 post 2 kisah..jimat tak jimat..bukan jimattt tapi malas....hidup aku ni tragis..selalu dikelilingi dengan penipu..wakaka..tak de lah tapi aku selalu berhadapan dengan penipu nih...berani dia nak tipu aku...bak kata member aku, ko nak tipu penipu tak dapat ahhh...hahhahaha

menipu untuk kebaikan pada aku okay lagi..tapi kalau menipu nak bercakap besar nak memporak perandakan hubungan orang memang fuck lah...aku paling emnyampah talam 2 muka...ni memang aku banned lah..untuk pengetahuan korang talam 2 muka lagi dahsyat dari penipu tau..penipu sah2 dia menipu depan2..tapi talam 2 muka ni depan kita lain depan orang lain..ada beza tau...aku pun tak tahu macamana nak explain tapi korang rasa sendiri la baru korang faham...

kalau sebut nama mmg boleh mendidih la weh...aku layan minah ni elok tau...hormat dia..orang kutuk dia kerja cikai2 je aku marah tau....aku cakap bia lah janji dia kerja....siyes aku memang marah orang kutuk dia sebab aku kesian sebab aku tau semua pandang rendah kat dia sebab dia tak berpelajaran tapi sikit pun aku tak pandang macam tu tau...dia susah mintak tolong orang, orang tu tak nak tolong dia, aku siap pujuk orang tu suh tolong sebab kesian....orang tu busy pun dia tolong gak...suruh buat tu buat ni semua orang tu tolong tapi alih2 talam 2 muka weh...

buruk kan orang tu orang ni....mula2 aku tak tahu n tak syak sangat tapi bila dah tau bengang ah kan...bak kata orang tu..specis kacang lupakan kulit...tunggu je lah dia susah....tak kemana orang macam tu....aku just berdoa tuhan bagi balasan yang setimpal je kat dia....bukan nak mengungkit tapi baik ke buruk perangai kalau orang dah banyak tolong dia dia buat palat..sah2 buruk kan....pikir la sikit weh manusia kalau ko baca ni..ko dah besar dah lagi berumur dari kitorang..agak2 ah buat perangai tu..tak bangga tau family ko dengan perangai ko tu....kesian jugak kat mak ko sebab tak berjaya didik ko jadi manusia....


penipu tidak dibenarkan....



aku tau lah zaman sekolah ko ko perempuan macam ni kan kan...walaupun sekarang ko bajet dress up ala2 nak kaya pakai barang branded ciplak ye dakk..tapi aku tak kesah..tu dulu la sebelum aku kenal ko wahai perempuan TALAM DUA MUKA...

second story nak cakap pasal tunang...kawen n so on...jiran mak aku esok kenduri kawen anak dia...just nak cakap n bagi pengetahuan kat korang yang tak tahu...kalau tak salah aku meminang tunangan orang adalah haram hukumnya sebab perempuan tu kiranya dah di cop la...dah di booked gituh...haram untuk orang pinang...kalau nak..si perempuan tu kena putuskan pertunangannya barulah orang lain boleh masuk pinang..tu adalah sikit sebanyak ilmi yang orang cetek agama seperti aku ni tau....betulkan kalau aku salah..

tapi masalahnya...jiran sebelah umah aku ni siap kawenkan anak perempuan dia dengan orang lain sedangkan anak dia tu dah bertunang...paling tak leh bla anak dia tu call tunangnya tu after dah akad nikah dengan orang lain...mak dia cakap kat mak aku menangis2 tunangnya si lelaki tu...aku yang mendengar rasa nak gugur jantung..mak cik ni tak tahu agama ke...kalau betul tak tahu pun tak tak tak ada budi bahasa langsung untuk putuskan pertunangan dulu before bagi anak dia kawen dengan orang lain....

okay katakanlah kita tolak agama ketepi..sebagai manusia sanggup ke kawen disaat korang masih tunang org?? yang si mak dah umor 54 tahun ke atas dah..tak kan lah tak ada adab langsung...budak2 tadika pun tau adab tak kan mak cik2 tak tau adab kan...tak kejam andai aku kata jahat sungguh hati makcik tu sebab si lelaki tunang anak dia tu tiap2 bulan bagi duit..mak cik tu yang cakap sendiri...

tu jelah nak cakap....sebagai manusia kita diberi akal untuk berfikir..jadi fikirlah sejajar dengan usia ye...

No comments:

Post a Comment