Tuesday, July 26, 2011

bukan senang nak senang oi temah....

hidup ni singkat sebenarnya...
kalau tak percaya korang tengok diri korang sekarang...
dah besar kan....
dulu kecik2 je....
bangun pagi g sekolah....
mengantuk tau tapi terpaksa gak pergi....
pejam celik pejam celik tup tup dapat info member dah kawen....
sedangkan rasa baru semalam je borak2 pasal kerja sekolah....
hahahhahah...bila ingat balik rasa macam tak sangka dah 21 thun aku hidup....

dulu pandai mintak duit je dengan mak bapak...
tapi sekarang dah rasa susahnya nak handle duit tu...
apatah lagi nak cari duit....
buktinya kena korbankan masa tidur pergi teman bf aku handle biz dia....
walaupun aku tak tolong banyak...
tapi aku dapat rasa susahnya nak cari duit walau rm1....
kami pernah sama2 menangis kenangkan susahnya nak hidup....
nak beli air pun menangis sebab tak de duit....
tu memang satu pengalaman yang akan kami simpan sampai bila-bila....

bukan senang tau nak senang....
apa yang kami ada sekarang bermula dengan linangan air mata tau....
idola aku bapak aku....
aku terlalu admire dia....
sangat2......
apa yang dia ada sekarang bermula dengan kesusahan....
dia rajin, n motivated....
kalau ada yang perasan, aku jarang cerita pasal family
kat blog atau fb....
ada reason kenapa....hehheh

untuk senang banyak yang perlu aku dan bf aku korbankan...
paling banyak masa dan tenaga...
tapi tak pe...sikit sebanyak sudah nampak hasil....
kalau dulu angkut barang pakai 
kereta kodok...
sampai semput kitorang kat dalam kereta.....
now kitorang dah boleh bernafas lega....
insyaallah tak lama lagi boleh la pakai kereta besar sikit....
tu sebenarnya rezeki la namanya....
alhamdulillah...
aku akan sentiasa doakan kejayaan my bf....
kitorang akan pastikan..
walau kitorang kejar duit sekarang...
kitorang akan berjaya habiskan degree ni...
degree ni as a backup sebenarnya kalau tak berjaya dalam biz....
aku selalu cakap walaupun bf aku dah senang nanti..
jangan lupa bersedekah sebab dalam harta yang kita ada tu...
adanya hak orang lain....
jangan tamak....
selalu bersyukur....
rajin...
solat....(walaupun aku pun tunggang langgang)
aku pesan benda2 tu semua...
pada dia dan diri sendiri....
tapi satu sifat yang aku ada dan yang masih aku tak dapat buang sampai sekarang rasanya....
sifat sombong...hahha
datang dari bapak aku lah ni....=.='





No comments:

Post a Comment