Wednesday, July 13, 2011

menantu ke hantu?

lama tak update blog dan tetiba rasa nak update cakap pasal menantu ke hantu..aku bukan nak cerita pasal edward cullen si pontianak menantu kepada charlie tu....heheh..kalau mak aku dapat menantu macam edward tu confirm mak aku sayang punyalah tapi ni bukan nak cakap pasal menantu hantu tapi nak cakap menantu manusia yang perangai macam hantu....aku ni busy body wakakak..tapi aku tak campur hal orang..aku suka amik tahu je lepas tu cakap kat diri sendiri ooooo....dia ni mcm ni mcm ni..tak pun bergosip dengan bf aku abang..abang nak tau tak dia ni kan bla bla bla lepas tu kami berdua pun akan sama2 oooo....macam tu ke...hahahhhhahah...aku tak jaja cerita orang senang2 je la...jaja dekat member rapat je..wakakakak...tu pun kalau aku rasa patut share klau tak patot aku simpan je....

btw cuti da start 3 hb hari tu lagi tapi tau2 je lah aku ni malas balik umah....so 11 hb baru balik...dengar la jiran mak aku datang borak ngan mak aku...macam2 lah dorang borak tapi yang mensayukan hati aku bila dia cakap pasal menantu dia..meleleh air mata dia bercerita kat mak aku, aku yang curi dengar pun hampir meleleh air mata kauuu....sayu weh sayuuu....memang setan lah menantu dia...sedih...aku tak tahu lah cerita dari awal so aku tak nak cerita la tapi aku nak cerita kisah menantu hantu yang aku saksikan sendiri dan dapat dari sumber yang 1000% boleh dipercayai...

anak2 mama kalau korang dah besar dan mampu baca blog mama ni tolonglah cari menantu baik untuk mama n daddy okay...mama tak nak hantu jadi menantu mama..wakakak (hoih! kawen pun belum ko dah pikir ada anak..saiko saiko) 

gini ceritanya, dulu si perempuan ni tiap2 minggu datang lepak umah bakal mak mertua dia..bermalam gituh..sebilik ke tak dengan tunangnya aku malas nak cakap sbb aku tak tahu..aku cerita yang tau je ler...tiap2 minggu tau datang tanpa jemu...datang lepak je, bukan datang mop lantai ke kemas umah ke..ala belum menantu pun so bukan tugas minah tu pun kan....aku agak mesti dah kawen dia rajin g umah mak mertua dia melawat sampai aku puji tau minah ni kat kwn aku tapi hambek kauuu..dah kawen jangan kata seminggu sekali sebulan sekali pun tak tunjuk muka....tapi member aku cerita mak mertua n bapak mertua dia pun tak kesah sebab dorang pun bukan suka sangat kat menantu dorang ni tapi aku tabik lah mertua dorang ni sebab menurut member aku walaupun tak suka mertua dorang ni tak tunjuk...buat biasa je..layan elok je...kalau jadi mak mertua aku tak suka aku tak layan..kikiki..


lepas tu si minah ni pun mengandung...dulu minah ni kerja tapi sejak mengandung dia dah tak kerja..penat, aku paham orang mengandung ni camana...penat lain macam woo..tukang tengok pun penat inikan pulak tukang rasa....bersalin pun mak mertua yang bayarkan bil sebab laki dia study lagi..dengar citer laki dia kena paksa kawen sebab orang duk bercakap2 usung kehulu kehilir tapi tak kawen2...macam duk kat kampung plak sedangkan duk kt bandar...baik kan mertua dia..yang aku duk puji mertua orang buat apa..bukan dia ada anak bujang lagi pun..dah not available..hehehhe..kalau ada boleh aku masuk jarum..nak gak mertua baik nih..kikikiki

ni lagi satu hantu minah ni....balik umah mertua memang boleh kira sejak bersalin ni..dulu jarang sekarang boleh kira la berapa kali setahun...padahal duk dekat...kesian kat mak mertua dia tak dapat tengok cucu...bila laki dia call ajak balik, kitorang boleh dengar dengan jelas bini dia jerit orang cakap tak nak tak nk lah..kuat hokeyyy..kalau tak kuat masakan orang len boleh dengar sebijik2 kan....aku geram je nk amik fon tu n cakap hoi betina dulu time tak kawen kalau boleh 24 jam ko nak duduk umah mak mertua pasal pe? pasal takut tunang ko tinggalkan ko tak nak kawen dengan ko sebab ko tau ko tu bukan ada apa pun kan? dah lah lagi tua dari laki ko kan?? so dah kawen kira dah selamat la..kalau kene cerai pun boleh tuntut harta sepencarian sikit sebanyak kan...kesian aku tengok laki dia....tapi geram gak..bodoh sangat dengar cakap bini...

kalau aku jadi minah tu aku hantar anak aku tiap hujung minggu sebab ko pun tau mertua ko nak tengok cucu dia kan...tak salah ko hantar anak ko kan kalau ko nyampah sangat dengan mak mertua ko pun...habis kisah tak nak balik umah mertua..sekarang kisah tak nak kerja pulak..dulu minah ni kerja...kerja bese2 je tapi okay la kan dari tak kerja...asal kerja tu halal okay lah kan....lepas tu sekarang ni sejak pregnant sampai bersalin dah habis pantang pun dia tak nak kerja...okay tu masalah ko lah ko tak nak kerja tapi paham la sikit yang laki ko tu tak kerja, belajar lagi..kerja pun part time je...bila tak de duit mengamuk kat laki, laki pulak tipu mak cakap nak bayar yuran la nak beli buku la baju g class la padahal bagi kat bini berfoya2 kaler rambut....tengok aku, kaler rambut sendiri jek...walaupun aku tau bf aku bleh bagi duit g kaler kat saloon (kalau bf aku baca ni confirm dia kembang bontot ku puji dia) sedangkan dulu masa belum kawen ko gigih kerja pastu paksa tunang ko kawen sebab malu orang kutuk ko da tua tak kawen...


minah ni sebenarnya talam 2 muka..kalau kat depan memang lemah lembut je cakap...ala2 perempuan melayu terakhir tapi belakang suka buat palat dengan orang lepas tu cucuk2 laki dia cakap orang buli dia la ni lah....bagi aku dia cukup beruntung dah dapat mertua yang jaga dia masa laki dia g buat research kt luar negeri...tak de duit mak mertua datang hantar..nak g situ contact mak mertua contact ipar duai tapi bila dia rasa sakit hati sikit habis semua org dia buat hal..tak ingat ke orang yang duk tolong ko..kalau dorang tak tolong ko kebulur tau....nk tu nak ni dia contact la...tapi bila tak de bende nak mintak tolong jangan kata nak datang nak call pun tak de...kalau ko memang tak suka ko buat pekak je, kalau susah jangan cari orang baru orang tak bercakap...


aku cerita bukan nak nak burukkan orang...tapi aku nak jadikan pengajaran pada yang baca, walaupun aku tau tak ramai follower aku tapi aku tau ada yang baca tapi tak follow, baca sebab nak cari kelemahan orang lepas tu kutuk..tapi tak pe atleast aku bagi korang sikit kisah teladan yang tak patot korang buat...aku belum kawen, banyak yang perlu aku perbaiki lagi tapi aku rasa dia sangat untung dapat mertua macam tu dan sayangnya dia tak hargai...pada semua menantu dan bakal menantu kat luar sana ingatlah dosa kita kat mertua kita sama macam dosa kita kat mak bapak kita sendiri tau....walau kita dah bercerai dengan laki or bini kita pun hubungan menantu n mertua tak pernah putus..ingat tu...

kalau nak cerita banyak lagi yang aku boleh cerita pasal menantu hantu ni tapi aku rasa ni je yang ptot aku cerita, yang melampau pun banyak tapi aku tak nak cerita sebab aku nak cerita pun rasa macam tak syok sebab ada yang melampau...berbalik pada minah tadi aku harap dia baca blog aku, aku dapat rasa dia baca blog aku dan aku nak nasihatkan ko, jangan jadi talam 2 muka sangat kalau nak perkahwinan ko tu lama....pandai2 la amik hati mak mertua..bawak2 la pegang batang penyapu batang mop kat umah mak mertua ko tu..bukan membuta sampai petang, bangun2 mak mertua dah siapkan makanan....bawak2 la buat perangai ikut usia ko yang dah kertu tu...kami yg umur 21 pun da mampu pikir baik buruk apatah lagi ko kan...

penat bercakap pasal orang aku nak cakap pasal aku pulak...umur aku dah 21tahun, 2,3 tahun lagi nak kawen dah...aku pernah cakap kat bf aku, jangan pertikaikan macamana aku layan mak dia sekarang sebab dia tak payah risau, mak dia tak de anak perempuan, andai kata mak dia sakit kalau aku mampu aku akan jaga...kalau aku kerja aku akan suruh bf aku tu carikan bibik untuk basuh berak kencing dia, jaga makan minum dia tapi kalau aku free, time aku cuti ke aku tak de masalah nak suapkan makan mak mertua, mandikan dia kecuali berak sebab aku ni penggeli, taik sendiri pun pas berak tak tunggu stengah minit pun aku terus flush..wakakakakka..nasibla sape baca time makan...pendek cerita aku boleh jaga dia, kecuali basuh berak....aku ni penggeli yang teramat tau..dengar orang cakap nak berak pun aku dah rasa nak muntah..penyakit kottt...hahahah...aku tak de masalah nak jaga kalau ada anak menantu dia yang tak nak jaga....

jangan salah sangaka ingat aku nak bodek mertua pulak buat entry macam ni...buat pengetahuan semua mertua aku tu tak de masa n tak pernah pun nak baca godek2 blog aku infact bf aku pun boleh kira dengan jari berapa kali dia baca blog aku..so tak de unsur2 membodek dan tunjuk bagus ye....besides ni blog aku, aku ada hak nak tulis apa pun yang aku nak asalkan aku tak mengaibkan org secara langsung...bukan aku sebut nama pun..kalau korang rasa tak puas hati dengan mana2 entry aku tak payah menyalak kat komen2 ye..g kat blog ko meroyan la puas2 kutuk2 aku ke apa ke....aku no hal punyooo...






No comments:

Post a Comment