Monday, July 18, 2011

kasut vincci : my first vincci shoe

kalau cakap pasal kasut handbag and makeup, semua tu sinonim dengan perempuan kan....dulu aku jarang pakai heels sebab bf aku dulu pendek. aku suka heels dari dulu lagi tapi sebab bf pendek terpaksa la pakai flat shoes je...hahahahha....lama-kelamaan membuatkan aku jadi tak suka dengan heels...tapi jodoh tak panjang dengan bf aku yang dulu. after clash aku couple dengan bf aku sekarang ni...dia tinggi..aku ni dah kategori tinggi tapi dia lagi tinggi so dah tak ada masalah nak pakai kasut tinggi mana pun..kasut paling tinggi aku pernah ada dan pakai 4 inci tingginya...

aku agak fussy pasal kasut sebab kaki aku ni lain macam sikit, bukan semua jenis kasut sesuai dengan aku....aku start pakai heels balik masa matric...kat matric aku tak pakai la..lagipun matric aku dulu tak boleh pakai heels..kasut bunga2 pun kena saman...gilos tak gilos....

masuk uia gombak ni kasut bebas tapi aku tak pakai la heels g kelas..giler kau nak pakai, kelas jauh ok dari tempat parking....kalau tingkat 4 lepas tu blok yg tak ada lif mati lah aku nak jalan tapi aku tabik la sesetengah perempuan uia ni yang cekal dan kental pakai kasut tumit tinggi g kelas...jalan kaki dari mahallah pulak tu...hebat ahhh....nak cantik punya pasal kann....bak kata mat saleh 
"BEAUTY IS PAIN" 
hahahhahahaah....


ni entah ke berapa punya heel tapi ni kasut vincci aku yang firsttt....seumur hidup aku ni lah first time aku beli kasut vincci...masuk kedai vincci entah berapa juta kali tapi ni la first time aku beli...tak tau kenapa tapi kasut vinnci aku tak minat sangat design dia tambah2 sejak aku pernah nak beli kasut masa matric dulu...flat la..aku try size 8 tak leh masuk okeh so amik size 9 besar gedabak pulak..terus patah hati...


actually aku berkenan satu heel vincci yang aku tengok kat penang masa g dengan bf aku..ada 2 kaler satu hot pink and 1 lagi grey...aku try kaler grey tu size 8..muat elok tau...selesa gilerrrrrrrrrrrrrr....tinggi 4 inci setengah kot tapi sangat selesa..seriously sangat2 selesa...harga rm89.90..murah..tapi aku nak hot pink..habis pulak...terus patah hati tak nak padahal bf aku nak bayarkan....aku nak pink jugak..hajat dihati nak cari kat KL la bila balik nanti....tapi amik ko tak jumpa sampai sekarang..menyesal yang amat tau sebab tak amik grey tu...last2 beli kasut ni harga 89.90...bf aku bayarkan jugak...sebab nak pujuk aku dah munjung sedepa sebab habis satu KL pergi semua tak ada..


tapi sayang...kasut ni walau tak tinggi sangat tapi tak selesa...aku try pakai masa g tengok movie kat ou..adoi..seksa giles masa jalan..aku rasa nak hempuk2 je kasut tu...


ingat nak jual...sekali je baru pakai..tu pun kejap...size 8.5..8 setengah...aku ingat kasut n i je yang tak best tapi aku rasa semua kasut vincci tak sesuai dengan aku lah..aku beli flat shoe pun sakit kaki tau...aku pakai heels primavera, aldo n lain2 brand tak sakit pun terutama sekali primavera..sangat selesa..harga pun bukan mahal giler...primavera punya heels rm129+ aku beli...dah nak terkopek2 aku pakai sebab selesa sangat....
nyesal beli vincci.....

lupa nak amik pic my second vincci shoe tu...yang tu pun bf aku belikan..hehehe..baikkkkk, sayang diaaa...maybe 2 pasang je lah kasut vincci yang aku ada....lepas ni mungkin tak beli dah kasut kecuali sandals biasa kot...nanti nak try beli sandals vincci plak...mana tau kasut je yang tak sesuai dengan aku..sandals okay..sape tau kan...


p/s : abaikan kaki yang hodoh dan besar gedabak..

No comments:

Post a Comment