Monday, August 8, 2011

raya oh raya

kita puasa dah nak dekat 10 hari dah....
tak lama lagi raya....
lepas raya naik semester baru...
tak sabarnya....
cuti lama sangat dowh sampai aku naik meluat duk kat umah...
baru raya tahun ni 2 pasang kurung moden...
1 long dress dorothy perkins...
1 kemeja miss selfridge...
1 pasang flat vincci
1 pasang heel vinnci
1 pasang jeans zara
1 pasang kasut getah bata (sumpah comfy giler!!!) nak beli kaler biru n hitam pulak...
boleh bawak g kelas...
tudung je tak beli lagi...
barang nampak tak banyak tapi duit habisnya banyak...
barang2 mahal weh sekarang ni....
nasib baik la aku ada kad diskaun topman,topshop,
dorothy n miss selfridge...
kalau tak.....


walaupun 15% je less tetap terasa hokeh...
contoh long dress dorothy tu harga rm226 kalau tak salah...
dapat 15% diskaun kurang sikit beban...
tu pun tak semua benda yang aku nak dapat beli
sebab bajet dah suntukkk sangat..heheheh
satu benda tak dapat beli lagi..
blazer hitam nak pakai dengan long dress tu..
so terpaksa la pakai dengan cardigan hitam dulu...
tapi barang memang terasa lah mahalnya...
tak tahu lah sebab aku beli b4 puasa ke apa...
aku tak suka beli time dekat nak raya sebab..
nanti semua baju tinggal yang saiz gajah...
size baby je...
yang design elok semua dah habis orang beli...


bf aku pun beraya sakan dia time ni...
baju 12 helai...
gilos apo...
kalah perempuan...
alah dia bajet besar raya ni...
aku bajet ciput so tu je lah dapat beli...
tapi okaylah sebab semua baju yang dia beli tu berkualiti lah...
korang kalau nak raya beli la baju yang berkualiti..
biar mahal sikit janji boleh pakai lama...
macam cardigan topshop aku yang kaler hitam...
3 tahun dah aku beli and pakai...
langsung tak nampak buruk...
berbaloi lah aku habiskan duit..
rm189 kalau tak salah aku harga dia...
berbaloi...

aku ada beli cardigan online..
murah la...
rm50 kot..ke tak sampai ntah..
2,3 kali basuh dah berbulu dah...
macam bertahun pakai...
tapi aku still beli online gak kadang2..
heheheh...
b4 aku merapu nak beli 
polo t ralph lauren...
dah masuk tengok..
selai rm610...
kalau beli tu alamatnya baju raya 4 helai je la mampu beli...
terus bajet kiok..hahahah


bila tengok orang susah nak beli baju raya selai pun tak dapat...
terasa jugak dalam hati....
rasa berat je bila nak keluar duit beli baju mahal sikit...
tapi nak buat camana...
just boleh berdoa supaya nasib orang yang tak berapa baik...
di tolong Allah...
kita nak tolong lebih2 pun..
spentot pun mak bapak kasi duit g beli...
cakap pasal spentot ni...
bra pun mahal woi sekarang...
hari tu aku beli 3 helai rm150 kat la senza..
dulu 3 helai rm125 je...!!!!
motip cakap pasal bra pehal plakk!!!

btw...
raya makin lama makin biasa je aku rasa...
hari raya 1st je rasa raya lepas tu terus masing2 pakai t-shirt n short berkubang depan tv..
tengok rancangan raya sambil melahap biskut raya
sehingga ke habuk yang terakhir..
hehehhe...
kita yang belum ada anak pun rasa kesempitan duit..
macamanalah orang yang dah kawen ada anak, ramai pulak tu...
gaji pulak ciput...
tak dapat aku bayangkan...
patutnya lah kan setiap university bagi duit raya kat student tau...
bagi lah rm500 ke sorang...
alah tak banyak punnnnn...
tambah2 uia..
uia ko kan kaya..
bagi lah kami duit raya....

kenapa aku cakap uia kaya???
masa aku mula2 reg uia gombak from matric uia...
pakcik aku cerita lah..pakcik aku ni kerja dengan universiti gak tapi bukan uia...
pak cik aku cakap dulu kalau meeting..
kuih 7,8 jenis di sediakan...
air 2,3 jenis..
kalau ada event contoh macam sukan..
baju sukan dorang akan tempah lebih...
kalau peserta 100 dorang tempah la 150 ke 125 ke...
now kalau peserta 100 dorang tempah 105 or 100 je..
kuih kalau meeting pun 2 jenis je sekarang...
tapi uia baru tukar set furniture hostel kauuu...
baru semua hokeh....
tilam, katil, wardrobe, meja study, whiteboard...
bau kedai wa cakap lu masa masuk bilik...
batch kitorang la yang rasmi barang baru tu...


so uia bagi la kami duit raya...
hahahahah...
kuih raya tak buat lagi..
ingat nak buat kek coklat
kek batik
biskut cornflakes madu
lepas tu biskut apa2 je lah yang best...
okay tu je lah nak membebel...
sampai ketemu ya...

daaa...


p/s : handbag tak beli lagi nak ganti handbag yang hilang...tudung tak beli lagi....tapi rasa macam nak beli ipad lepas tu ada jugak rasa nak beli camera....napsu napsu..nyah kau dari minda aku!!!!

No comments:

Post a Comment