Monday, December 26, 2011

the power of lipsticks

korang asyik dengar the power of love kan?
hari ni korang baca the power of lipsticks puloks...
hari2 duk cerita cinta naik meluat pulak orang baca,,,
kang korang muntah ijo korang salahkan aku...
heheheh...
sebelum aku mengarut...
baik aku menuju ke jalan yang benar secepat mungkin...
tapi sebelum tu dimaklumkan bahawa segala gambar yg anda lihat mempunyai kebarangkalian yang besar untuk membuatkan anda muntah...
so sila berhati2...
orang mengandung di larang baca takot
menjadi2 morning sickness nya ye...
orang dah bersalin juga dilarang baca...
takut bentan...kang suami komplen ko salahkan aku pulak...hahak..

aku ni tak pandai make up tapi aku suka make up....
almaklum lah...
muka tak berapa nak licin...
jadi haruslah guna make up nak tutup kawah bulan di muka...
hikhik...
meh aku citer rutin make up aku...
dulu aku pakai foundation...
pastu aku rasa muka aku macam tak healthy...
lepas cuci foundation nampak dull n tak bermaya...
bawah mata aku jadi berkedut!
gilo kau...
umo belum 25 dah berkedut!
ni yang mak rasa nak p cucuk botox nih!
kwang kwang...
so aku campak pondesen jauh2...aku tarik bb cream dekat2...
heheh..
nanti aku buat review bb cream ye...
sabauuuu..
rutin make up aku same je hari2 sampai aku sendiri naik bosan...
hahaha

tapi kan..lipstick ni hebat tau...
juz lipstick muka yg pucat bleh nampak bermaya...
yg muda boleh nampak tua...
yang tua nampak muda..
yg hodoh leh nampak cantik...
yang cantik bertambah2 cantik...
so bagi aku tak guna kalau korang tempek pondesen 15 inci tapi tak pakai lipstick or lip colour..
sebab korang punya makeup tak kan nampak perfect...
ni pendapat aku lah...
orang lain aku tak tau...
still tak caye akan betapa powernya lpsticks?
meh aku tunjuk..
heheh...
get ready baldi yeee

muka tak bermekap yam ampunnnn...ni bukan pecah umah dah...
pecah segala2 nya...ranap!!


kasi close up sikittt...ko tengok bawah mata aku...
macam bantak peluk dah rupa eyebag tuh...
almaklumlah...
minggu study...
final exam dah dekat...
so tido pun ala kadar...
bz tolong bf aku lagi...
memang ala kadar tidonya wehhh


nahhh...
yg pucat dah sedikit bermaya gituh...
ni lah rupa aku g clas...
tu bukan lipstick...
liptint from etude house..
beshhh...
g la beli...
tak mahal pun...
bibir korang tak kan kering and for sure jadi tegang...


bila tukar kaler lipstick...
wajah pun jadi bertukar...
lihatlah betapa hebatnya kuasa lipstik..
hahahha....
apahal aku rasa geli semacam...hahahhaha


ni my fav color...
kalau amik gambar guna lipstick nih memang aku rasa jelita lah...
walau hakikatnya nan hadoooo...
hahahh...
tapi lipstick ni yang kurengnya dia macam jadikan bibir ko nampak crack kalau terpakai lebih...
so kena ala kadar je sapu...
dap2 je..
jangan main tonyoh...
dah kontot dah lipstick ni...
tengah berpikir nak paw sape suh belikan...
nak paw diri sendiri ke...
nak pawwwww...????
heheh


eh eh...same kaler dengan love kat baju aku...
heheh...
lipstick ni jenis matte tapi memang wallah...
tak keringkan bibir n tak buat bibir ko menggelupas...
aku sukaaaa...
lepas tu lipstick ni kalau tanggal pun...
kaler dia still nampak kat bibir...
so untuk si pemalas macam aku sangat berguna ler

muka yang tadinya macam sundel bolong dah jadi pontianak harum sundel melemmmm...
huahua


hah..ni my fav...lipstik merahhh...
kerlas kau nyahhh...hhahahha..
ni same brand dengan yang atas tadi...matte juga...
aku kalau pakai lite2 je...
takot lembu kejar...
merah sangat...
hahahah
oh...
yang sebeban putih kat belakang tu abaikan...
baju dobi baju amik...
malas nak campak susun dalam loker..


aku tak tau apa masalah,...
muka aku nampak berminyak nak mampos...
padahal tak pun...
mayb sebab guna flash...
yang pic atas tak guna flash...
nampak ok n normal...
ni dah ala2 kuala goreng ikan...
hahahah...
tak kesah lah...
aku nk tunjuk lipstick merah aku jer...
kau hadooo???
tadi aku cakap lipstick ni matte kan...
now nampak shiny2 eh?
aku sapu lipgloss kaler merah...
ehhh!! pecah tembelang! nampak selulit kat lengan pulak...celakak btol...
tak pe2...ai tak kesahhh,,,
semua orang ada selulit...
(menangis dalam diam)

                                                                                  ko nampak 2 pic kat atas ni...ni guna lipstick yang sama tau...tapi nape kaler lain?
caranya guna lip concealer...
aku beli dulu kat etude house sebab sale...

so murah gilo...
 so aku pun jadi gilo amik barang yang tak perlu...
hahah...
bila balik..
eh apahal aku beli natang ni,,,
pastu nak sedapkan hati sendiri....
tak pe lah...
murah kannn...gasak je la...
(menangis sekali lagi atas kebodohan sendiri)

see...one shade lighter kannn...
concealer ni bagos if korang nak tone down korang punya lipstick..
tapi yang tak best nya concealer ni kalau orang bibir kering n menggelupas tak leh pakai..
kalau ko pakai memang bukan jadi makin lawa....
makin bertambah kehodohan yang sedia ada,,,hihi


giniler cara ko tepek concealer tu...
burukknya lahai muka aku...
eh ni salah kamera ni...
pakai pon cap hayam kannn
aku jelita sebenarnya...
kah kah kah,...
sumpah ni statement mintak pelempang...
bila tengok kulit sendiri rasa nak meraung sambil meratib g kaunter sk-II
abangggg,,,tolonglah....
sayang sangat memerlukan sk-II..







1 comment:

  1. HAHAH ok now kita tak panggil the power of love.. tp the power of lipstick ;)

    ReplyDelete