Thursday, December 15, 2011

berabuk dah laman sesawang aku yang bersawang ni...

salam semua....
walaupun follow seciput aku tetap nak greet korang...huehue
busy giler la sekarang ni...tolong bf aku buat kerja...seriously memang tak de masa...
tapi tak pe, untuk kesenangan masa depan.....
nanti dah kawen cuci kaki je masuk umah...
semua dah complete...
lagi best kalau rumah sendiri...
hehheeh...
insyaallah...
aminnnn....
tak de tempat nak mengadu so mengadu kat blog je la....
hahahha...

sekarang ni bila banyak kerja
rasa sangat yang masa 24 jam tu tak cukup..
dulu masa zaman pemalas rasa banyakkkkk je masa....
hahahhahaha...
now masa kitorang memang kena handle n organize baekkkk punyaaa...
kalau takkkk...
semua kerja terbengkalai....
tapi aku tak kesah sebab reward dia menyenangkan hati...
so far alhamdulillah apa nak semua dapat...
nak makan apa dapat...
nak beli apa dapat...
semua lah...

sekarang ni tak de masa dah nak melepak merewang tak tentu hala kat shopping mall...
kalau g tengok wayang, kitorang g tengok then makan pastu balik...
sebab banyak lagi benda lain nak buat...
kalau nak shopping...
pilih2 barang...
bayar
makan
lepak jap
balikkk....
lagi pun aku rimas time cuti sekolah nak melepak kat shopping mall...
sakit mata tengok budak sekolah jadi bohsia...
bf aku mulut puaka sikit...
alergik dengan belacak...
dulu aku tak tau belacak tu apa...
now aku dah tau dah...
hehehheheh...

mas tak de pun yang penting aku BAHAGIAAAAA GILERRR...
apa tak bahagianya, apa nak semua dapat...
apa nak makan semua dapat...
tu badan macam di pam pam tu...
pipi macam kuih donat kawwww...
hahahahhaahahah....
kalau nak pikir nak relax aku tak tolong bf aku...
tapi aku pikir for future and kesian kat dia...
kalau benda ni berjaya...
insyaallah hidup kami kalau dah kawen kelak senang lenang....
boleh lah nak pakai LV multicolor yang harga almost 10k tu..heheh
tapi aku tetap akan kerja...
plan ake lepas grad nak kerja gov...ptd ke...
senang sikit since bf aku tak nak makan gaji...
dia nak buat biz..
so at least ada gaji tetap incase apa2 jadi...

bisnes ni ada untungnya...
duit yang masuk tak fixed macam orang makan gaji...
masa dapat gaji hepi..
horra...tapi bila tengah bulan makan megi..
kihkih
so kalau buat biz, bulan ni 30k bulan depan belum tentu lagi..
silap2 dapat 40k
lagi syok 100k...
time tu tak beli LV dah...
hermes birkin la brooo...
hhahahaha...
tapiiiiii....
biz pun ada cabaran...
orang yang tak nak beralih dari comfort zone memang akan pilih makan gaji sampai bile2...

zaman sekarang ni rm50 tu macam rm10 je weh...
sehari aku n bf guna tuk makan at least rm50...
kalau sebulan?
dah macam gaji sesetengah orang pulak...
tapi nak buat macamane..kitorang 24h makan kedai...
hostel kitorang tak leh masak2...
kalau boleh masak pun kitorang tak kan sempat nak masak...
korang bayangkan pernah 1week tu kitorang busy giler dengan kelas n macam2...
1week tu kitorang makan mcd jeeeee....
sebabnya mcd je paling cepat...drive thru sebab tu memang otw g tempat biz bf aku...
memang rasa muak...

gaji rm3000 kebawah gov considered miskin tau...
kalau zaman dulu dah kaya gilo...
hahahha...
sebab tu kalau kita tengok sekarang family yang husband or wife sorang je yang kerja tak leh nak mewah...
hidup cukup2 je...
lepas bayar umah...
kereta...
tinggal lah seciput...
tu klau gaji besar jugak...
kalau gaji ciput..
dia sorang kerja..kau ingat dia leh belikan ko JAM ROLEX????
hheheheeh...
sebab tu sekarang mak bapak dua2 kerja...

barang2 semua mahal...
evn kau campus pun makanan mahal..
kat luar tah citer lah derr..
masa muda ni lah nak cari duit banyak2...
aku ada cita2...
bf aku ada cita2...
dia nak pakai ferrari broo...
member kitorang punya bapak sedara, sebaya lah...
buat biz getah...
atas dia ada bos lagi...cina...
lesen semua cina tu yang punya...
sehari ko tau dapat collection berapa???
80k to 100k!! giler lah...
tu total...
bagi kat cina lagi...
sebulan aku rasa boleh la dia collect 40k...
umur 21 dah pakai alphard...
orang umur lagi tua pun pakai kancil jek...
cayalahh...
bangga aku ada anak melayu macam tu...
tu baru betullll...
walaupun tk de pelajaran tapi gaji kalah orang ada master or phd tawwww...
kelas kau semannn...
hehehe

insyaallah satu hari nanti kami dapat capai impian kami....
insyaallah...
selagi kami berusaha pasti berjaya....
korang solat 10x sehari pun kalau tak usaha...
tak kan tuhan bagi...
sebabnya celah mana Tuhan nak bagi kalau usaha pun tak...
takkan gedebuk jatuh emas 10kg...
usaha lah ye....
kalau tak usaha...
dan always tak nak keluar dari comfort zone korang pakai je lah hb 45hengget tu beli online...
tak salah pakai hb murah tapi as a perempuan aku tau lah nafsu shopping cemana...
al least seumur hidup nak rasa pakai designer hb kan...
tak kan dari kecik sampai tua nak pakai beg 20hengget...
tapi bila korang usa dan gagal janganlah patah semangat...
try n error..


PASTI JUTAWAN PASTI BERJAYA...




No comments:

Post a Comment