Thursday, May 5, 2011

my skincare yang mengancam macam rozita che wan

hampoooonnn pada yang google rozita che wan tetiba keluar blog aku cakap pasal skin care pulak kan..hahah...bukan apa, just nak bagi gambaran jelas untuk menunjuk kan bahawa skin care aku sekarang ni mantop yang hamattttt...bukan SK II,III OR IV...hihi..skin care murah je...okey meh aku story..

kulit aku berjerawat tapi tak ada lah jerwat batu taraf bisul..hehe..standard2 la kan. muka aku memang jenis oily...and aku obses dengan whitening product...tapi aku tak pakai skin care complete set..usually basic je la..cleanser n cream je...dulu masa foundation aku pakai oxy white..okay je, still breakout time period...then aku pakai garnier kaler kuning tu, banyak tiub gak oxy and garnier aku pakai..result so so je...cream aku pakai olay total effect..result biasa2 jugak..then aku try cleanser loreal white apa ntah..okay gak..semua cleanser yang aku pakai tu cukupla sekadar untuk bersihkan muka tu..

last sekali last month aku beli nano white after loreal cleanser aku habis. aku decide untuk beli 2 jenis cleanser, cleansing milk and foam...aku beli cleansing milk dengan niat untuk gantikan make up remover sebab aku memang tak suka pakai makeup remover..kadang2 benda tu macam sting kulit aku which is i really dont like...soa as a inisiatif beli la cleansing milk..before this aku guna cleanser je tuk cuci make up...aku macam tak percaya la double cleansing ni...

ni aku bagitau step by step yang aku guna...

1 - cleansing milk.

nah ini lah rhopenya nano white cleansing milk..meh aku review satu persatu teman, ada di sekelilingku, satu persatulah jua...opss terkeluo lagi siti puloks...

nia aku guna untuk cuci makeup..heavy ke tak semua boleh guna...caranya korang tuang atas tapak tangan agak-agak sebesar duit 20sen (ni cara aku la, ada yang letak lebih). then korang sapu kat muka dan urut-urut seluruh muka...pada muka yang kering ya bukan yang basah2 tu..lepas tu amik cotton wipes the wipe lah muka korang dengan facial cotton tu...dengan itu korang boleh nampak kesan2 makeup dan kotoran lekat kat wipes tu..

kalau yang pakai heavy makeup tu, macam ala makeup pengantin tu aku suggest ulang langkah ni..buat dua kali...after that bilas dengan air..

2 - awakening snow wash.


second step after bilas dengan air cleansing milk tu. picit awakening snow wash kat tapak tangan korang besar kacang tanah..bukan sekali dengan kulit..sebesar isi kacang tanah dah lah..bankrupcy plak nanti...buihkan dengan air..apa yang aku suka facial cleanser ni sangat berbuih, guna sikit je tapi buih tu memang betul2 menyucikan muka..after dah urut2 kat muka then bilas...sapa yang dry skin tu jangan risu sebab cleansing ni tak buatkan kulit korang tegang semacam lepas cuci..so tak la rasa pedih or tegang semacam...so far aku tak guna toner..sebab time tu just ingat nak cuba2 je so bera ni beli cleansing milk and facial wash je..

3 - skinfood tomato whitening serum.


after muka dah kering aku pakai serum ni..picit sikit je kat hujung fingertip korang tu, besau kacang tanah gak lah..dot kat dahi, pipi hidung n dagu lepas tu usap sampai meresap dalam kulit...serum ni senang absorb into your skin..then tekap tekap tapak tangan korang kat muka korang bag dia fully absorb...sejak guna serum ni aku tak pakai mosturizer sebab aku guna maybelline bb cream...so kalau nak keluar after serum ni aku pakai bb cream n makeup la cam biasa..nak letak arang ke ke kat muka..cat ke lantak korang la..

kalau time malam after pakai serum aku akan pakai night cream. nano white night repair cream...malas pulak nak tempek gambo..semua gamba aku google sebab malas nak snap and transfer dalam lappy..tapi segala review ni adalah benar dan tulen..tak percaya pergi tanya member2 aku kat FB aku belah kanan ni..heheh..

aku decide buat review ni after sebulan pakai product nano n skinfood ni..result dia sangat marvelles sampai bf aku terjebak beli nano white ni after tengok kulit aku..bahahah..actually kulit aku tak lah licin sangat tapi after pakai nano white selama 2 minggu memang berbeza sangat2 kulit aku..rasa licin dan yang penting NAMPAK licin hokeh..putih tu belum lagi..muahahah ke aku yang tak perasann..lagi pun buat apa nak putih2..artis hollywood semua busy tanned kan muka badan..sexy katanya..

paling best jerawat aku kurang naik..naik but tak banyak la..aku rasa sebab aku bersihkan makeup betul2 kot..so pores tak tersumbat so acne free..heheh...before this cuci makeup pakai cleanser je semata2..hahah..sebab aku pemalas!!!!!!

p/s : lepas ni nak beli origins never a dull moment polishing scrub pulak..nak bagi muka shiny2 macam kereta baru lepas polish...

p/s/s : harga nano white punya product murah and worth buy..start from rm15.90 - rm60.00 tak salah aku..cleansing milk bawah rm20 same goes to awakening snow wash..night cream rm39.90 kalau tak salah..skin food tomato whitening serum mahal sikit..around rm70 something la..tapi tahan lama...

nota tangan : segala review yang aku buat ni ikhlas dari pengalam aku menggunakan semua product2 ni...kalau jadi apa2 kat kulit korang aku tak jamin sebab ia sangat berkesan pada kulit aku..

"SAYA LEBIH YAKIN WALAU TANPA MAKEUP" 

hahahah..amacam tagline aku? ada rasa nak bagi penampo?? tapi siyes sejak pakai nano white tak la segan sangat kua umah tanpa makeup..hihihi...

dah2 penat aku cakap..pergi try sendiri kalau nak tau!!







3 comments:

  1. hi sy dah guna nano ni dlm sbulan.. at first just guna awakening snow wash.. tapi sy jenis kulit kering org dekat Watson tu advise pki yg cleasing milk tu.. mse tu sy beli skali dgn toner & day renew cream.. so sy try yg tu tpi mke cm mkin trok.. still kering and naik jerawat2 kecil.. maybe xsesuai kott.. so nk stop guna ni.. sape2 dkt sni yg bru nk try skin care ni boleh beli dgn sy.. nk jual RM35 je.. total sume ade 4 set (awakening snow wash (dah sbulan pki), cleansing milk, treatment toner & day renew cream(yg 3 set ni bru beli dlm 2 weeks)).. boleh call / whatsapp sy 0194889581.. tq

    ReplyDelete
  2. Hi..saya pun kulit kering.. I rasa asmida tak der perubahan sebab Guna toner..org kulit kering tak sesuai Guna toner..kalo nak Guna pun kena cari yang alcohol free...

    ReplyDelete
  3. Hi..saya pun kulit kering.. I rasa asmida tak der perubahan sebab Guna toner..org kulit kering tak sesuai Guna toner..kalo nak Guna pun kena cari yang alcohol free...

    ReplyDelete