Friday, May 20, 2011

no title

besok nak pergi tengok insidious..yayyyyy!!! short sem ni memboringkan actually...so aku rasa macam nak kerja part time...i told my bf and he make fun of it!!! memang mangkok sket dia ni...hari tu my fren cakap hostel dia kena panjat dengan jantan durjana..tak tahu sape...my fren tu tingkat 4 hokeh...gigih tau jantan giler sex ni panjat..kalau jatoh tak mampos..tapi agak suspicious bila dorang cakap kat tempat panjat and kesan tangan orang tu ada kesan minyak..

ADAKAH ORANG MINYAK KEMBALIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII???

report kat mahallah office..katanya tak de respon apa pun..cuba ko, bini ko, adk perempuan ko, mak ko kena raba...nak tak??? bodoh tau staff2 ni...kalau jadi one more time..my fren ckp nak report polis terus...lagi satu tumpang bangga jugak untuk adik kawan aku yang dapat offer pergi UK..ni betul punya UK okay..bukan tifu2 punya...bukan ulu klang ye...muahahahah...kalau aku tak kan pikir panjang terus pergi sebab aku memang tak nak duk malaysia..seriously...kalau orang cakap hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri, bagi aku lantak lah..aku memang tak nak duk malaysia..aku tak nak dekat dengan orang yang aku kenal...aku nak jaoh dari family aku..bina keluarga aku sendiri kat luar negara...(kalau tak dapat pergi tu nasibla, duk je la kat malaysia ni) 

aku ada impian, cita2...and im willing to die for it okayyy....aku kadang2 pelik bila tengok orang lain...dorang seolah2 tak de cita2 nak kaya..pakai barang mewah...hidup senang...pelik pelik...aku punya cita2 utama aku nak mewahkan mak aku semewah-mewahnya....aku tak nak jadi anak yang masa dalam perut pun susahkan mak aku, dah beranak pun susahkan mak aku beli susu bagai, masa sekolah susahkan mak aku bayar yuran sekolah bagai, masa kerja pun mintak duit mak lagi sebab gaji tak cukup..dah kawen pun mak yang belikan pampers anak...MALU WOIII!!! aku nak jadi anak yang bila besar tiap2 bulan bagi mak aku duit, hadiah dan apa je yang dia nak...bukan tiap2 bulan mintak mak duit topup perbelanjaan aku...kalau belum kawen pun aku tak nak macam tu apa lagi kalau dah kawen lagi la aku taknak...sebab aku sayang sangat mak aku walaupun kadang2 perbuatan aku dan kata2 aku tak menunjukkan kasih sayang tapi aku sayang dia.

aku tak nak hidup aku ni orang cakap kecik pun menyusahkan da besar beranak pinak pun menyusahkan..totally will avoid it...kalau orang yang baca entry ni nak cakap geli ke apa ke lantak la...belum grad da gatal pikir lebih2...guys...masa sekarang la kalau nak fikir, bukan bila dah grad baru menggagau nak set up hidup..dah ada anak baru sebok nak fikir macamana nak naikkan ekonomi diri sendiri...aku tak nak hidup aku end up kawen mampu sarung cincin silver je..i want platinum...aku tak nak end up hidup aku terperuk kat rumah jaga anak goreng ayam goreng ikan untuk makan seharian...aku nak bawak anak2 aku makan yang best2 dan makan makanan berkhasiat...aku tak nak hidup aku bosan mampu tengok tv kotak je..i want flat screen...

tapi aku tau tak semua yang kita nak kita akan dapat but i will go for it..and kalau aku gagal aku still masih bangga sebab aku berusaha...aku tak nak hanya bergantung pada husband aku je bila kawen nanti...come on, apa guna ada degree kalau tak guna kan?? tak kan nak buat bungkus pampers anak...aku nak jadi perempuan yang educated and urban, sofistikated,,aku nak kalau aku ada anak they will come to me asking me to help in their homeworks instead of waiting the next day of school to ask their teacher or tiru kawan..betol tak? sebab aku melalui semua tu...satu tips untuk suri rumah, kalau your husband bagi korang duit tiap2 bulan tu try buat buku akaun lain yang dia tak tahu and saving la sket2..sebab kita tak tahu future kita macamana...incase kena cerai tak ada lah terkebil2, menagis bagai sebab tak de financial support...baik macamana pun husband kita tu kita kena ingat yang dorang tu lelaki..bila2 masa boleh berubah..so untuk safety pandai2 la create your own life jacket...aku dah tengok orang terdekat aku merasainya...cukuplah sekali

haih..bayak sangat cita2 aku kalau nak list kan...tapi main ambition aku is aku tak nak susahkan mak aku..insyaallah she will be queen of my luxury house one fine day..i will make sure of it...


2 comments:

  1. wahhhh..nyah anak yg baik dan taat..tabik spring la..n i saw sth la about me at the beginning of e post..org minyak dah x masok bilik ktorg dah..maybe die g carik mangsa laen pulak dah..

    ReplyDelete
  2. hahhhh..yeke ida..maybe dia tau aku ngumpat dia kat blog..mati mak nyahhhh...hahahah..

    ReplyDelete