Tuesday, October 19, 2010

my wishlish yang hampir terlaksana semuanya...(bb cream review)

weeee...heeeeee.....best nya bila dapat apa yang kita nak dan idam idamkan..betul tak? even bukanlah benda tu keperluan tahap gaban tapi once da dapat..happy bhai!!!!! tadikan pergi one utama. pastu kan window shopping, pastu kan masuk kedai tu masuk kedai ni, masuk butik tu masuk butik ni. satu handbag pun aku tak berkenan satu baju pun tak ada aku berkenan satu kasut pun tak ada aku berkenan sampai my bf pun dah penat asyik cari kerusi je bila masuk butik..cheh!! tak power root langsung! baru 5x turun naik eskletor, 6kali tawaf ou tu dah pancit! haih!

taoi kan aku pun tak tahu mana power aku dapat bila time shopping. tak penat cam ko jalan pergi kelas, kalau pergi kelas, jalan sikit je bukan main aku membebel. hahhahah...jauh la, panas la, rimasla....hahhahaha...beg tak nak kasut tak nak baju tak nak...rupa rupanya nafsu aku nak ni yeee.......


ohhhh...patutla tak nak handbag bagai, nak makeup korea rupe rupenya...berangan nak jadi comel tak hengat cam orang korea la tuh...berangan la ko kulitttt....hahaha

from left : etude house green tea face mask, etude house pomegranate face mask, etude house precious makeup essence mineral, skin food aloe sun bb cream and skin food aloe vera cream cleanser.

aku beli 2 barang je...precious make up essence mineral frome etude house dan skin food aloe sun bb cream. nampak banyak? 3 barang tu dapat free je...hehehhe, face mask tu from etude house. free!! aloe vera cream cleanser tu pun free..he2...i love free things...huahuahua..

nanti aku review satu satu k produk tu. now aku review bb cream dulu.


bb cream skin food tu aku baru beli, belum test kat muka lagi, aku beli sebab dah banyak positive review yang aku dapat...hehheh...sebelah kanan tu sapa yang tak tau apa korang bungkus kain baju pindah duk alaska la weih! hahahhaha belah kana tu simply siti acne solution simply 5 cream. ala ala bb cream la but it is not state that it is a bb cream so tak tahu nak panggil apa..ala ala bb cream boley?? hihihi...

simply siti tu dah almost 3month aku pakai okay, every day...kadang kadang 3x sehari, kadang kadang 2x..dependla berapa kali aku cuci muka dan makeup. last long kan??? satu tube tu 35ml, 3bulan pun tak habis lg bhai..banyak lagi kot. 

any changes?? nothing! 3months pakai tapi tak ada perubahan apa apa pun. yang bestnya easy to blend la. ada 1 kaler je n dorang cakap suit all type of skin tone. tak ada maknenya! kalau muka kaler bontot kuali tak denye nak suit la heh! hihihi

so far aku hanya boleh compare oil control simply siti n skin food aloe sun bb cream ni je. tang lain tak boleh nak review lagi pasal skin food punya bb ni sebab tak tenyeh kat muka lagi...nanti dah tenyeh aku bagi tau..


 aku dot kan atas oil blotting paper tu sebelah kanan simply siti. sebelah kiri skin food aloe sun bb cream.


after 10 minutes...as u can see...simply siti more oily, kata acne solution tapi... -.-" haih...


after around 45 minutes...more oily....ayooo...bayangkan kalau pakai kat muka selama 5jam.. minyak boleh buat goreng ikan agaknya. patotla cepat je oil blotting paper aku habis, sehari 3,4 keping blot kat muka. dush! killing my wallet lor...


im wearing simply siti and pixy two way cake. bila more than 8 jam boleh goreng ikan muka aku...hahhaah...paling tak suka tang t-zone mesti menyinar gitu...hahhha...mesti ada yang tertanya tanya kalau tak best why aku boleh pakai simply siti sampai 3bln lamanya. nak tau jawapan?? aku ni kedekut...malas nak beli foundation n bb cream lain...pakai je la mana yang ada...hahhahaah

tapi bila tengok review bb cream skin food la, etude house la face shop la..tergoda ai you...tak tahan so kena la beli nanti termimpi pulaak...kih kih...

p/s : segala review aku kat sini tidak berbayar dah segala yang aku tulis kat sini adalah pengalaman sendiri okayyyy!!!

rate : simply siti - 5/10
skin food aloe sun bb cream - coming soon...belum tenyeh kat muka tak leh rate lagi.



3 comments:

  1. maksudnya xelokla product simply siti ea? oilyy je

    ReplyDelete
  2. x la jugak, kdg2 dia ikut kulit msg2..ada sesetengah orang muka kering tp still berjerawat..yg berminyak xyah ckp la, mmg jerawat punyooo...ni juz xcompared dgn skin food..contoh kita pakai skin food okay then,kalau skin food compared dgn produk len skin food more oily tp xbermakna skin food x elok kan...sbb b4 dis kita pakai elok..yg pntg is knl kulit kite n kne try n error x.. =)

    ReplyDelete
  3. i pakai acne gel n facial foam, eceli bb cream xseswai utk oily skin... and yg penting bedak yg u pakai,...

    ReplyDelete