Wednesday, October 20, 2010

review : skin food aloe vera cream cleanser & etude house green tea mask

tak boleh tido! hadoiiiii...my fren bilik sebelah text me tanya dah tidur belum, i ask why?? nak suruh teman pergi toilet..bodoh...penakut nak mampos! hahhaha...so alang-alang tak boleh tido berbelog lah sikitttttt....hari tu kan dapat freebies from skin food n etude house kan? so now nak review pasal skin food aloe vera cream cleanser and etude house green tea mask...


hijauuuuunyaaa...hehe...mula mula aku cuci muka guna skin food aloe vera cream cleanser tu dulu, 1 paket tu boleh guna untuk 1 hari.


kat belakang pack tu tak tulis cara guna so guna inisiatif sendiri la kan..da nama pun cream cleanser, tak berbuih macam foaming cleanser pulak kan. so aku basahkan muka. letak cream tu kat tapak tangan pastu tenyeh kat muka la tak kan montot kot...muahahha..agak 18sx disitu ye...

lepas bilas. rasa wow! lembut giler muka. cam sutera..ni tarak tipu punya, kalau tipu pun bukan aku dapat komisyen dari skin food ni pon.

rasa macam ada thin layer kat muka korang taw. thin layer yang buatkan muka lembut dan bersih. tapi kalau muka korang menggelupas aku tak sarankan la guna sebab biasanya tepi hidung kan selalu menggelupas n terkopek sikit2 kan. bila guna cream cleanser ni, pedih kat tempat tu. aku guna oxy white aku tak pedih pulak. so untuk kulit yang nipis tu maybe tak sesua la kot...tapi nak guna pun tak apa...korang pakai duit sendiri beli kan kan kan? hahaha

memang soft la kulit. 

after that aku letak pulak green tea mask kat muka. baring relax relax dekat 20 minit. aku cabut r pastu terus tzzzzzzzzzz.....bangun pagi besok muka still lembut gebus gebas u ols...ahahha...


korang ingat otak je stress..kulit pun stress la derr...


before..dah macam apa dah rupa..ni la muka tak cukup tido banyak study...wahahahah *tipu*


tepek jangan tak tepek..hehe


after..without flash..oh fresh


with flash...oh segar, eh bukan dah cakap ke tadi..oo, tadi cakap fresh...muahahaha

p/s : kalau ada mulut longkang yang cakap eleh muka tak cantik pun nak masuk dalam blog. hey longkang, muka aku, blog aku..suka hati aku larrr....heheheh

No comments:

Post a Comment